söndag 22 juni 2008

Alla talar norska!

Idag har jag
  • Læmnat Gøteborg och åkt Sæfflebussen till Oslo.
  • Blivit møtt på centralen dær jag fick en nyckel till en fin lægenhet och en låda med mat.
  • Støtt på min gamla rumskamrat från førra vændan i Oslo. Dragspels-Kristian!
  • Hittat nærmaste vægen till busshållplatsen till JOH-System. Det tog 25 minuter att hitta nærmaste vægen. Det tar 5 minuter att gå dit.
  • På væg hem från busshållplatsletandet gått øver en skitstor svampig æng i spøregn och lyssnat på Sounds of Silence med Simon & Garfunkel. Jag vet inte, det var en vældigt underlig kænsla.
Om det ær nån som undrar vad jag kør før truck så ær det en sån hær. Fin hon ær....

1 kommentar:

Anonym sa...

Får alla som kommer till Oslo nyckel till fin lägenhet och en låda med mat? I så fall kommer jag omgående. Å trucken, ja vad söt hon är och tänk sen när du kommer kör den.