söndag 15 juni 2008

Så nära - men ändå så långt bort.

Sverige förlorade och jag grät floder av blod som fläckade ner mina vita tygskor. Jag gick ner till havet och sköljde dem i Öresund. Vatten och blod i en rosa lemonad. Kaplas in i en våg som kommer att stänka upp på Zlatans strandtomt några hundra meter därifrån. Förlåt. Jag bara skojade. Det var en rolig match! Och underligt nog ser världen likadan ut som den gjorde igår.

I fredags var jag på ett grymt tårtkalas ute på landet. Skivspelare i lusthus, dans under bar himmel, en massa tårtor och två undersköna födelsedagskvinnor.


Ebba & Emilia


Ebba & Erik


Du vet vem det där är


Nummer 2, bästa tårtan i tårttävlingen enligt min mening. En äkta tårta!


Lite senare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Käkade man bladen på tårtan?

Maya sa...

Citronmeliss - inte så jättegott att käka i mängder men ett och annat blad slinker väl ner. Annars är det oftast till dekoration. Sen for your information så var det grädde på vit choklad och hemlagad marängbotten.